Jak provozovat restauraci

Poradenství pro restaurace

Restaurace, hostince a další podobné provozovny jsou známy přes starověk, středověk až dnešní dobu. Odlišovaly se hlavně tím, kdo byl jejich zákazník. U vysoké šlechty vše řídil vrchní kuchmistr, který by dnes možná předčil i ředitele Interhotelu. Tento trend vydržel až do dnešních dnů.

Výstavním kusem české pohostinnosti byly provozovny první republiky, kdy host byl někdo, a klíčem bylo, aby byl maximálně spokojený a i přes velikou vzdálenost se vrátil. Socialismus tuto českou pohostinnost dost poničil. Zvrtlo se to svým způsobem vydělat na nekvalitě, neřešit, jestli se host vrátí, hlavně za každou cenu vydělat. Dvacet let po revoluci přežívá v lidech dojem, ,,že roznést pivo umí každý blbec. Nebo že když začnu dobře vařit s dobrým kuchařem, tak to stačí. Nebo, že ostatní to dělají na houby a já všem ukážu, jak se to má dělat.“

Není to pravda. Toto dnes již nestačí. Dělat špičkovou restauraci, a nemusí to být jen pětihvězdičkový hotel, je veliké umění, které opravdu nedokáže každý. Od obchodního vyprofilování, kterému se vše podřídí, přes vnitřní pravidla, perfektní práci s kvalitním personálem, špičkové suroviny i na úkor nižší marže, nabídka co má hlavu a také životaschopnost, ale i přes to dokázat hlavně na spokojenosti hosta vydělat. Dokázat si poradit s legislativou, bankami a všemi možnými institucemi, co do tohoto náročného oboru vstupují. Schopný vedoucí nebo majitel a další neustále se vyvíjecí kroky, které povedou k opakovanému návratu rozumného hosta.

Proto Vám nabízíme jako mnohým dalším pomoc, která je ovšem i za úplatu, aby i Vaše provozovna prosperovala a měla hosty, kteří se do ní budou rádi vracet. Čas však až po rokách ukáže schopnosti hlavně majitele.